57 © Advantum Kompetens AB | www.advantumkompetens. se | info@advantumkompetens. se STEG 4 - Att skapa en stark lärresa – process över tid ● Att planera före – under – efter ● Nuläge och önskat läge ● Att bygga strukturer för distribuerat lärande över tid STEG 5 - Effektivt lärande i olika form ● Pedagogik och planering ● VAK – Hur förmedlar vi kunskap? ● I klassrum ● Digitalt STEG 6 - Metodval och pedagogik ● Vilka metoder kan vi använda oss av? ● Hur kan olika metoder skapa olika resultat? ● Kombination av metoder och blended learning ● Att ”flippa klassrum” – vad innebär det? STEG 7 - OBM- att stärka lärandet och chefens roll ● OBM i praktiken ● Att förändra beteenden ● Den viktiga chefsrollen ● Hur skapa konsekvenssystem STEG 8 - Att mäta och utvärdera resultat ● Hur kan vi säkerställa ett resultat? ● Var mäter vi av en effekt? ● Hur mäta utveckling? Kirkpatricks modell för utvärdering ● När, var, hur, vem, vad? ● ROI i olika delar av processen STEG 9 – Examenscase Under två dagar genomför du ett antal övningar och uppgifter i en grupp och använder kunskapen som du fått under programmets första åtta steg. Avslutande case presenteras och bedöms och därefter får du ditt diplom.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTg2NTc0OA==